۱۰ نکته کارآمد برای طراحی يك پوستر عالي

تقریباً همه حداقل یک پوستر يا آگهي طراحي کرده‌اند. چه براي اهداف شخصي چه براي يك مشتري، پوستر راهي لذت‌بخش برای ارائه پیام و انجام کارهای جالب باهنر طراحي است.

طراحی پوستر با یک صفحه‌ی معمولي شروع می‌شود. اندازه پوسترهاي رايج ٨.٥ در ١١ (یا A4 ) ١١در ٧ اینچ و 22 در 34 اینچ می‌باشد. اندازه پوسترهاي با قالب بزرگ معمولاً 24 اينچ در 36 اینچ می‌باشد. پوستر می‌تواند عمودی یا افقی طراحی شود، اما اغلب اوقات عمودی طراحی‌شده است. ما ١٠ نکته‌ی مفيد براي بهتر شدن طراحي پوستر بعدی‌تان به شما آموزش می‌دهیم:

۱- از راه دور به‌آسانی قابل‌خواندن باشد
تراکت

Image Source: www.behance.net/gallery/25197533/Sol-Gems-Poster

دركل اولويت یک پوستر اين است كه رويدادي را به اطلاع اشخاص برساند. اطلاعات کلیدی باید به‌آسانی از راه دور قابل‌خواندن باشد تا توجه مردم را جلب كند.

در طراحي پوستر، متن موردنظر از سه بخش مجزا تشكيل می‌شود:

عنوان: این اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین بخش متن در طراحی است كه هم می‌تواند همراه يك عنصر هنري باشد هم می‌تواند به‌خودی‌خود، عنصر هنري باشد. انتخاب کردن یک فونت خوانا نیازمند توجه و دقت است.

جزئیات: چه چيزي، كي، کجا؟ به این پرسش‌ها در قسمت دوم متن پاسخ دهيد. چه اطلاعاتي در اختيار اشخاص بايد قرار گيرد تا بدانند درخواست پوستر شما چيست؟ به شیوه‌ای مختصر اطلاعات را ارائه دهيد.

برای اندازه‌گیری ٢ راه وجود دارد - رها کردن فضا به‌اندازه حدوداً نیمی از تیتر اصلی برای قسمت‌بندی مشخص و واضح و یا استفاده از اندازه فضاي بزرگ‌تر و بکار بردن روش دیگري برای کنتراست و تضاد. (انتخاب اغلب به دیگر عناصر و اهمیت متن دوم بستگی دارد.)

چاپ ريز: معمولاً در پوسترهاي تبليغ فیلم، همه‌ی چيزهايي كه يك شخص انتظار دارد روي پوستر ببيند استفاده می‌شود. پس بهتر است جمع‌وجور باشد و نگذاريد سد راه ديد شود.

۲- كنتراست را زياد كنيد
تراکت

Image Source: www.behance.net/gallery/25341259/The-Mountain

شما فقط به‌اندازه‌ی يك نگاه فرصت داريد تا توجه يك نفر را جلب كنيد. تضاد بالا بین عناصر می‌تواند به شما كمك كند این کار را انجام دهد. یک پالت رنگ یکنواخت با شیب رنگ را فراموش كنيد؛ در مورد رنگ و نوشتار جسورانه عمل كنيد. طراحی پوستر موقعيتي مناسب براي امتحان كردن یک فونت یا رنگ پالت که ممکن است برای پروژه‌های دیگر بیش‌ازحد ديوانگي به نظر بيايد، است. با آن تجربياتتان را زياد كنيد.

به یک پس‌زمینه رنگي بزرگ فکر كنيد. اكثر اوقات طراحان پوستر با یک بوم سفید شروع می‌کنند. اگر چاپگر شما اين قابليت را دارد، از یک پس‌زمینه با رنگ قوي و زنده با حاشیه كامل استفاده كنيد تا پوسترتان نسبت به بقيه برجسته و مركز توجه باشد

۳- مكان استفاده از پوستر و اندازه‌ی آن را در نظر بگيريد
تراکت

Image Source: www.behance.net/gallery/6216615/Woodford-Reserve-Manhattan-Experience-Poster

محل قرار گرفتن پوستر شما نکته‌ای پراهميت است. در اين زمينه عوامل مختلفی بايد در نظر گرفته شوند، ازجمله اندازه پوستر، تصاويري كه در اطراف پوستر هستند و اينكه آيا افرادی که آن را می‌بینند، زحمات شمارا قدرداني كرده و دعوت شما به همكاري را می‌پذیرند؟

دانستن اينكه محل پوستر كجاست می‌تواند به شما در چگونگي ساخت آن كمك كند. نه تنها تضاد بصری در طرح شما مهم است، بلكه یک عامل مهم خارجی نیز می‌باشد. اگر پوستر شما قرار است روي ديواري سبز آویزان شود، مطمئناً شما می‌خواهید از رنگي کاملاً متضاد استفاده كنيد تا طرحتان با محيط همرنگ نشود.

۴- نسخه‌های كوچك از پوسترتان بسازيد
تراکت

Image Source: www.behance.net/gallery/11331035/15-TO-WATCH

ازآنجایی‌که که طراحی پوستر در درجه اول یک پروژه چاپ محسوب می‌شود، نسخه‌های کوچكي بسازيد که بتوانيد در مکان‌های دیگر هم استفاده كنيد. یکی از اصول اساسی بازاریابی را به یاد داشته باشيد - یک فرد بايد 20 بار در معرض چیزی قرار گيرد تا آن را به خاطر بسپرد. نسخه‌های متعدد پوسترها می‌تواند به شما کمک کند تا به اين هدف برسيد.

  • در مقیاس پایین، یک تصویر که می‌توانید در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذاريد.
  • یک کارت‌پستال یا به‌اندازه نامه بسازيد و توزيع كنيد.
  • ساخت يك نسخه پوستر براي صفحه اصلي وب‌سایتتان را در نظر داشته باشيد.
  • یک نسخه كه از طریق ایمیل قابل‌ارسال باشد بسازيد.
۵- از يك مدل بصري بزرگ استفاده كنيد
تراکت

Image Source: www.behance.net/gallery/22585061/Posters-2014

چه یک عکس، تصویر و یا متن را انتخاب کنید، يك تصویر غالب، كليدي و مهم است؛ و درست مثل متن، بايد از دور خوانا باشد.

هنگام طراحی پوستر، خوب به اين آیتم‌ها فكر كنيد - تصاويري كه از نزديك چهره گرفته‌شده‌اند، تصاویر با معنی‌های مستقل، یک تصوير رايج و بسيار موردتوجه، تایپوگرافی باکیفیت بالا. وقتي مدل بصری خود انتخاب كرديد در مورد دسته‌بندی عناصر مراقب باشيد. متن‌ها و تصاویر به‌اندازه کافی بايد تضاد داشته باشند به‌طوری‌که به طور مستقل قابل‌خواندن و ديده شدن باشند.

۶- از مقدار زيادي از فضا استفاده كنيد
تراکت

Image Source: www.behance.net/gallery/26961311/Game-Festival-Poster

وقتي حرف از پوستر می‌شود، از فاصله بسيار زيادي بین عناصر استفاده كنيد. در ابتدا ممکن است به چشمتان کمی خنده‌دار به نظر بيايد، اما فضاي اضافي تأثیر ديداري و خوانایی در فواصل را به طرز چشمگیری زياد می‌کند.

چند مکان که در آن فضای اضافی می‌تواند در طراحی پوستر شما شگفتي بيافريند:

  • بین حروف. فاصله خيلي نزديك می‌تواند باعث شود حروف در فاصله‌ی زياد مبهم و تار به نظر برسند.
  • بین خطوط متن.
  • اطراف حاشیه داخلی صفحه.
  • بین عناصر از انواع مختلف، مانند تصاویر و متن.
  • اطراف مهم‌ترین عنصر در پوستر. يعني همان چيزي را كه می‌خواهید مردم همان اول در يك نگاه ببينند.
۷- اذهان و افکار عمومی را تحریک کنید
تراکت

Image Source: www.behance.net/gallery/2768485/Saskatchewan-Jazz-Festival-2011

هدف از هر پوستر در معرض نمايش گذاشتن چيزي براي مردم است که شامل استفاده از کلمات و المان‌هایی است که جلب‌توجه می‌کنند، برای تبلیغ یک کنسرت و یا فیلم و یا رویدادهای دیگر. به همین دلیل جلب‌توجه عموم، امری حیاتی است.

همان‌گونه آن را طراحي كنيد كه اگر برای يك وبسايت يا برنامه آن را طراحي می‌کردید. به طراحي آن اهميت بسيار زيادي بدهيد.

تفاوت آن با طراحی وب اين است که طراحی یک محرک برای آن ممکن است به‌راحتی وبسايت نباشد. (در وب سایت «ثبت نام» و یا «به ما ایمیل دهيد» فعالیت‌های رايج هستند شما نمی‌توانید روی یک پوستر قرار دهيد.) اين قسمت اغلب جزء اطلاعات و یا راه ارتباط در طراحی پوستر است. هنگامی‌که مطمئن شديد که کاربران زماني كه پوستر را ببينند چه عکس‌العملی خواهند داشت، آنگاه می‌توانید المان‌های جلب‌توجه را طراحي كنيد. طراحان عناصري مانند کدهای QR که برای تشویق کاربران به اسکن اطلاعات هستند را می‌پسندند؛ تنها در صورتي از این ابزار استفاده كنيد كه در بازار تجارت شما وسیله‌ای محبوب و عام باشد.

۸- با تايپوگرافي مردم را متمركز كنيد
تراکت

Image Source: www.behance.net/gallery/26037145/INTERPLAY

طراحی پوستر یکی از آن مکان هاست كه می‌توانید از تایپوگرافی های زیبا و هیجان‌انگیزی استفاده كنيد. برخی از بهترین پوستر با متن و رنگ، بدون هيچ تصویر و یا شكلي ساخته‌شده‌اند.

همان اصول تایپوگرافی كه براي هر پروژه دیگري پياده می‌کردید را به كار گيريد - الآن زمان استفاده از 10 فونت در یک محل نيست؛ اما از فونت‌های برجسته‌تر، گسترده‌تر و بزرگ‌تری كه احساس راحتی بيشتري هنگام كار با آن‌ها می‌کنید استفاده كنيد. از تايپي استفاده كنيد که حس و حالي مرتبط با رويداد پوستر انتقال دهد. شايد احساس كنيد كمي ريسكي است، اما می‌تواند تمريني قوي باشد.

۹- از يك تكنيك چاپ خوب استفاده كنيد
تراکت

Image Source: www.behance.net/gallery/19386977/Word-by-Word-

بسته به محل و مخاطبان پوستر، يك پرينت خوب می‌تواند بسيار مناسب باشد. چيزهاي بسیاری هستند که بر روی کاغذ خوب به نظر ميرسند اما در پروژه‌های دیجیتالي آن‌گونه نيستند. این بهترین فرصت برای امتحان كردن تكنيكهايي مانند لترپرس، چاپ سیلک، فويلينگ و یا استفاده از یک لایه UV

بسیاری از این تکنیک‌ها اغلب برای پروژه‌های مهم‌تر و یا رويدادهاي با سطح بالايي از اعتبار استفاده می‌شوند.

با صحبت با چاپگر خود، مطمئن شويد از تکنیک‌های ويژه استفاده می‌کنند تا پوستر در اندازه موردنیاز شما چاپ شود.

وقتي پاي تکنیک‌های چاپ وسط می‌آید، ملاحظات بودجه نیز امري مهم می‌شود. برخی از فرآیندهای چاپ را می گران هستند؛ بنابراین قبل از شروع مطمئن شوید که به‌اندازه کافی بودجه خواهيد داشت.

۱۰- خوش بگذرانيد
تراکت

Image Source: www.behance.net/gallery/26364753/Garbage-Pail-Kids-Where-are-they-now

طراحی پوستر براي طراحان بسيار سرگرم‌کننده است. درحالی‌که چيزهاي زیادی برای فکر کردن و در نظر گرفتن وجود دارد، اما می‌توانید در طراحي قوانين را شكسته و كمي دیوانه‌بازی چاشنی‌اش كنيد.

كاري را كه قبلاً می‌خواستید انجام دهيد امتحان كنيد و یا از اين فرصت برای یادگیری یک تکنیک یا مهارت‌های جدید استفاده كنيد. تخیل خود را برای ایجاد چیزی جدید و تازه گسترش دهيد. هدف از یک پوستر جلب‌توجه از راه دور است؛ خلاقانه عمل كنيد!

نتيجه

در عصر ما با بحث‌های زياد حول طراحی وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها، هنر طراحي پوستر اغلب يك گزینه‌ی دوم يا جايگزين است. طراحی پوستر می‌تواند سرگرم‌کننده باشد و به شما فضاي زيادي براي تقويت طراحيتان ارائه كند.

پوستر می‌تواند از راه‌های مختلفی برای تقریباً هر پروژه به شما كمك كند. آن‌ها به ارتقاء شما كمك بزرگي كرده و می‌تواند پيام شخصي شما، تجارتتان و يا مشتريتان را به گوش جمع زيادي برساند.

منبع: designshack.net
ترجمه: البرزمدیا
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت، پیگرد قانونی دارد!